95

Bad Guys return to OCN for a Season 2

rsz_bg

Fellow drama addicts, it is time to celebrate for the drama gods have answered our prayers! OCN is making a Season 2 of the bone-chilling crime-thriller Bad Guys. But wait — that’s not all. The writer-director duo from Police Unit 38 is coming back together to helm this new project. Can I get a hallelujah?

The first season of Bad Guys broke OCN’s previous ratings records, reaching over 4% viewership, which was quite the feat at the time. Starring Park Hae-jin as a psychopathic murder suspect and Kim Sang-joong as a good-detective-turned-black, this drama was all about Machiavellian philosophy. Do ends justify the means?

Three hardened convicted criminals team up with two desperate detectives to solve gruesome crimes and catch the culprits responsible. The writer behind this masterpiece was Han Jung-hoon, whose other projects with OCN, Police Unit 38 and Vampire Prosecutor, have also garnered praise. Writer Han is currently working with MBC’s creative team for its upcoming drama Missing 9, and as soon as it is finished, he will turn to Bad Guys Season 2.

For the new season, Han Jung-hoon will be re-teaming with PD Han Dong-hwa from Police Unit 38, who was the on-set camera director during Bad Guys’ first season. We don’t know yet if any of the actors will be returning, but considering his track record working with Writer Han, I wouldn’t be too surprised if Ma Dong-seok popped in for a cameo.

Season 2 of gritty crime-action drama Bad Guys will air on OCN in the latter half of 2017.

Via Osen

RELATED POSTS

Tags: , , ,

95

Required fields are marked *

The first one was soooo good. Can't wait!!!!! I hope all the original actors come back. They were amazing.

0
3
reply

Required fields are marked *

The first one WAS SO GOOD! I agree OP.
Omg, I hope all the actors come back!!!
YAAAAAS

0
reply

Required fields are marked *

It won't be the same with the original cast?

0
reply

Required fields are marked *

Me too I really hope they all come back! I'm in love with every single one of the actors. The drama was so amazing!!

0
reply

Required fields are marked *

Yes!!! I can't wait! Hope all the original actors return

0
0
reply

Required fields are marked *

I hope they bring everyone back.

And add Song Jae-rim.

0
8
reply

Required fields are marked *

..as the murder victim?

0
5
reply

Required fields are marked *

Oppar will make the best corpse. His dynamic acting shines in roles where he lies unmoving with a glassy look in his eyes. Plus, his fully expressive face conveys the stillness of death perfectly. ♥ ♥

0
4
reply

Required fields are marked *

i love your comments. lol

0
reply

Required fields are marked *

And maybe the reason could be that he died saving Kim So Eun :DD

0
reply

Required fields are marked *

And you'd cameo as the chief medical examiner burdened with the task of determining cause of death by palpating his bod?

0
1
reply

Required fields are marked *

First, you gotta shake them and shout their name. It's step one of Kdrama First Aid.

0

Hahaha yes all original casts + Jae rim.

0
reply

Required fields are marked *

Ha, I knew there would be a Jae Rim as Terms&Conditions!!

0
reply

Required fields are marked *

YES YES YES! Best news I've had all week. Please let the original cast sign on! I'd be crushed if they went with a different Team Crazy Dog.

0
0
reply

Required fields are marked *

Please bring back the original cast!!!

0
0
reply

Required fields are marked *

Original cast a must!!!

0
0
reply

Required fields are marked *

So, miracles happen. Then after this one, is there even hope for a 38 Police Unit 2?

0
4
reply

Required fields are marked *

Yes but we have to wait 2 years because I don't want them to do it while SIG is in military service :DDD

0
2
reply

Required fields are marked *

it is like we are actually waiting for Yang Jung Do back from "jail".

0
1
reply

Required fields are marked *

oh my gah I'm loving this

0
reply

Required fields are marked *

Oooh I am super duper hoping for Police Unit 38 Season 2! And of course I won't ever accept anyone, I mean ANYONE as Yang Jung Do except Seo In Guk! Even if it means I have to wait 2 freaking years for Seo In Guk to come out on screen again. Heee. By the way, I am happy for Bad Guys season 2, hooray!

0
reply

Required fields are marked *

I'M SO EXCITED FOR THIS.

0
0
reply

Required fields are marked *

I think this was the hint from PU38 last scene, they were planning for season 2, i think they will bring Ma dong soek.

0
0
reply

Required fields are marked *

You had me at Park Hae-Jin.

0
0
reply

Required fields are marked *

Yess!!! This is great news, if they could get back the original cast that would be amazing!!!

0
0
reply

Required fields are marked *

I better watch the first season bad use this comes out then...

0
0
reply

Required fields are marked *

Comment was deleted

0
reply

Required fields are marked *

If the Season 1 crew comes back then I'd be excited. Must include ajusshi Kim Sang-joong, Ma Dong-seok and Kim Tae-hoon.

0
1
reply

Required fields are marked *

AWW YEAH WOULD YOU LOOK AT THAT, THAT'S ME RIGHT THERE

Please replace Park Haejin with Taehoon, his character's story fits anyway, plus it's kinda weird that Jungmoon if acquitted (which he was hinted at to be) still continues being in Crazy Dogs anyway \uwu/

Also, please dress Kang Yewon properly if you bring her back and utilise her to her full potential. No prosecutor wears heels to a crime site...

0
reply

Required fields are marked *

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
holy crap im so excited!!!! words cannot express how i feel about this omg omg omg
i rewatched bad guys before summer started this year and felt so nostalgic, thank u drama gods for blessing me

0
0
reply

Required fields are marked *

YESSSSS!!!! I'm wishing this all the best, and may its success kick off many belated sequels. TEN, Vampire Prosecutor, Liar Game... so many awesome stories waiting to be picked back up!

0
0
reply

Required fields are marked *

happy dance!

0
0
reply

Required fields are marked *

Please bring back all original casts!

0
0
reply

Required fields are marked *

Original casts pretty please please please?
Although the one actress' acting kinda bugs me a little back then, but if other casts are on board i'll say yessssss for this XD

0
0
reply

Required fields are marked *

Can they add Bogum?

I wanna see him play the crazy psychopath they're trying to catch but can't seem to. ah i miss Lee Min. Lol

0
1
reply

Required fields are marked *

Ooooohhhhhhh, I'd watch the heck outta that!

0
reply

Required fields are marked *

Original casts!
Original casts!
Original casts!
I hope S2 starts with Lee Jung Moon is out from jail, his psychopath self wins and on killing spree.
Then the rest of them are task to hunt him.
Lets go all the way to the dark side.

0
1
reply

Required fields are marked *

I second that. Release his inner psycho and rip the team to pieces!

0
reply

Required fields are marked *

It won't be the same if it's a different team....so when is Signal getting season 2??

0
0
reply

Required fields are marked *

stop dreaming, it will be a new cast, i bet my house lol

0
1
reply

Required fields are marked *

Wow, we'll be getting a house! Fingers crossed!

Lol!

0
reply

Required fields are marked *

Omooooo
I'm so excited!
It will be perfect if they can bring back the original cast and Yang Jung Do a.k.a Seo In Guk as a cameo

And I will wait patiently for the next 2 years for police unit 38 after SIG's military service

Bad Guys 2 fighting!

0
1
reply

Required fields are marked *

Aaah.. I mean I'll wait patiently for PU38 season 2

0
reply

Required fields are marked *

AM I DREAMING?!?! IS THIS A DREAM?!?!
Would having the original cast return asking too much?
Omg what is air?

0
0
reply

Required fields are marked *

Just echoing everyone else, but... Original cast! Please, drama gods, please!

0
0
reply

Required fields are marked *

Yes! Must have the original cast!

0
0
reply

Required fields are marked *

Man, I haven't even finished the first season! But I will and until then, I'll be on the lookout for updates on this. Original cast for season 2 would be preferably, but I wouldn't be surprised if it was a whole new cast/had new cast members.

0
0
reply

Required fields are marked *

Comment was deleted

0
0
reply

Required fields are marked *

Yes yes yes yes.....

0
0
reply

Required fields are marked *

OH HELL YEAH!!! This is the most exciting drama news I have heard in a while. Let's hope they can get the cast - or at least Ma Dong-seok (seriously, I love this man) and Park Hae-jin. My life will be complete.

0
0
reply

Required fields are marked *

This is awesome news! I hope the original cast members are back for this though.

The overall story was good. Just a few things were off.... so hope they improve this time around.

0
0
reply

Required fields are marked *

*Screams of joy*

Thank you, drama Gods. Thank you, thank you.

*Looking at calendar*
*Waiting impatiently*

0
0
reply

Required fields are marked *

YES!!!!!!!!!!!!!

Best news ever! ???????

0
0
reply

Required fields are marked *

YAY!!! I'm so excited about this!

0
0
reply

Required fields are marked *

But seriously, drama gods, Kwon Hyun-Sang needs to be a non-titular bad guy in this series. C'mon, his bad-guy acting is a thing of beauty.

0
0
reply

Required fields are marked *

OOh, nice one.
I'll watch if everyone returns. I still think about the hitman and his "love"-line from time to time, to be very honest.

0
3
reply

Required fields are marked *

Now that you mention it, YEP I need to watch his love line asap.

0
reply

Required fields are marked *

yes! yes! yes! Jung Tae-soo's story was/is my favorite out of the bad guys and I want to know if he will ever get her to forgive him. To this day I still remember what she told him when he asked if she can forgive the person who murdered her husband if he says/shows that he's really sorry.
"Sorry is for when you make a mistake, what that person did is murder and that's not mistake, it's a crime." Awww...

Along with everyone else I do hope that the original cast comes back to reprise their roles... please drama gods, I beg you!!! ?

0
1
reply

Required fields are marked *

Yeah! It's so twisted but I love it. Just want to see how it all pans out. Maybe I'll watch the show again. O:

0
reply

Required fields are marked *

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSS!!!
Been waiting for this, "There a twist in a twisty twist".

0
0
reply

Required fields are marked *

There is no point to a season 2 if they can't bring back the original cast. To me, that is the whole point of a season 2: to reunite the characters/actors who made the season 1 so phenomenal. I really hope they bring back the cast. If they don't I'll be so disappointed, though I might still watch just to see how it is.

0
0
reply

Required fields are marked *

YASSSSSS!!!!! Please let all the original cast come back. I feel like there is so much more story and bromance to be seen.

0
0
reply

Required fields are marked *

Ahhhhhhhhhhh! Yes, drama gods, thank you! I can't wait for this!

0
0
reply

Required fields are marked *

Let's joy! This is a great news!!
Now..
Let's pray they can bring back the original casts..

0
0
reply

Required fields are marked *

YESSSSS!!!!! Here's to the original cast!!!!!! Please!!!!!!

0
0
reply

Required fields are marked *

Yes!!!! So happy! Please have all the original cast members too, please!!!!!!!!!!!

0
0
reply

Required fields are marked *

OMG YES!! So excited for this! I hope they bring back all the original cast, these guys were the best!

Bring Lee Jung Moon and the gang back!

0
0
reply

Required fields are marked *

So excited! i loved this show. Hope the original cast is back.

0
0
reply

Required fields are marked *

best news of the day !!! loved this drama - watched it twice out of undying love for Park Hae Jin (in his pre-cheese in the trap and you from another star fame days). Loved his psychopath role 100X! the mob boss with the heart of gold and the besotted hired killer - Bad Guys was one of the best Crime dramas in Kdrama land. the plots were tight, emotions milked and the individual demons and nightmares of each character carefully crafted and perfectly portrayed by the cast. Not to mention Mad dog squad leader's excellent acting and gravitas. Release the hunting dogs, I say.

0
0
reply

Required fields are marked *

Hallelujah !

But, the (original) cast is not confirmed yet ? :(

0
0
reply

Required fields are marked *

RELEASE THE HUNTING DOGS!

0
0
reply

Required fields are marked *

yeah, doubt if they can get the entire original case back. Can't imagine anyone else other than Ma Dong Sok as muscly mob boss and anyone else other than PHJ as Jung Moon (that dead-eyed stare - so hot and so eerie!!!) Not to mention Oh Gu Tak acted by anyone else than original actor. Still, if the story is good, will give it a try.

0
0
reply

Required fields are marked *

OMG. OMG. OMG. OMG.

I am SQUEALING! I cannot WAIT for this. I loved Bad Guys and was hoping for a sequel in Police Unit 38. PU38 was a lot lighter but I enjoyed it. However, you can NOT beat this. Maybe we'll get Yang Jung Do helping out the team this time around ;). If not, as long as its got that same awesome feel as the original, I am board for Bad Guys 2! Yay!

[This gives me hope for the Signal sequel that we all deserve! LOL]

0
0
reply

Required fields are marked *

Currently Airing

Prime-Time Shows This Week
Monday-Tuesday (March 23-24) Wednesday-Thursday (March 25-26) Weekend (March 27-29)