Beanie level: Noble idiot

for the love of christ can confession (2019) subs come up faster i’m dying i love it but it’s so slow. i suppose tuesdays are the day but waiting every week….pls…

2
1

a week later i still am mad at sang mi’s family. her mom shoulda PERISHED. god what a depressing show.

1
0

genuinely enjoyed save me minus all the stupid adults and the fact that they coulda just killed them from jump but w/e it was super interesting

3
0

I WILL NEVER FORGIVE SANG MI’S MOM. EVER.

0
3

    sang mi is one of the strongest female characters i’ve seen and i am just so sorry she was born to two asshole idiot parents. i’m so upset lmao. yes i have mommy and daddy issues and yes im mad!

    0
    0

    LMFAO

    0
    1

this sounds so mean and wrong but sang mi’s mom from save me is incredibly useless and i just wish she wasnt there lol

0
13

    nobody is to blame for her going in psychosis and i think that the dad had no clue what to do. usu i dont care abt men but i think both her parents absolutely failed her and her dad is certainly not the only one. what’s the difference between the mom and the dad?

    they’re the same just expressing their grief and mental break differently.

    neither of them deserve the daughter.

    it would be more compelling but that actress played a grieving mother on JBL and although her grief is powerful and valid, it stripped them of being good moms. i’m so sick of watching her being stuck to a fucking bed and just fucking screaming like oh my god but her whole family (well mom and dad) are weak willed and she had sang jin took care of them first. i just want sang mi to leave and feel like she can leave and make a clean break and not have her mother bog her down. which is why i want her to die so i dont have to hear this bitch !

    0
    2

      This is probs some pefsonal neuroses but i have a hard time connecting with a lot of drama’s mother daughter rship bc i feel like the mom is robbing their life and time lmao but im lowkey a childs rights activist

      0
      0

      Anyway i really hate her mom

      0
      1

        i’m literally so upset they wasted so many episodes of her being absolutely disposable and holding sang mi back and i’m just fucking FRUSTRATED. it’s not fair. she never had anyone until the boys and so rin came along. fuck these parents. i hate her mom I HATE HERRRRRRRRRRRRRRR

        0
        0

    LOL what episode are you on?!

    0
    1

      14! I dreamed abt this show yest. I am reading the recaps with it tho and then watching scenes bc i hate this level of stress lol. I might just skip to ep 16 cos i really like the show but man if i didnt hate these adults

      0
      1

        and then watching scenes bc i hate this level of stress lol
        omfg tell me about it. I had to watch certain scenes behind my pillow because I was so creeped out! Watching that one disciple (Jo Jae-yoon’s character) corner Sang-mi was some shit. I’ll never forget that 😖

        on the topic of sang-mi’s mom, I was kind of like… welp lol. Part of her psychosis was not entirely on her (due to reasons idk if you know yet, I forget when certain things happen), but I think I was more disappointed with her dad because they really needed him and he WILLINGLY went to these people and BROKE. But I can see where you’re coming from because Sang-mi needed her mom too. πŸ™

        0
        1

          maaaaaan that shit was nuts. he did really well in this role cos all the rest of his are straight up comedies but it’s great.

          yea i got to the reason of how she was kept on drugs. i think i’m the opposite…well…not really. the dad is a moron and i blame him for almost everything but to me the mom and dad are on the same level? but like i know grief can be something. it was just such a situation where she was/is literally all alone and NO ONE COULD HELP HER? her mom thought of herself and had this break with reality and so did her dad. this was the only way they could deal. fine. but she had to suffer for 4 years. something about it really just leaves me so cold inside and angry. if you’re so devoted to your children…why were’t they devoted to sang mi? UGH. im on ep 15 now! i know the mom is becoming lucid but no apology will ever be enough to me nor from the father. i’m more betrayed than sang mi is i’m sure lmao. im super critical on parents though

          0
          5

            she’s still probably going to have to pick up the pieces at the end of this due to her parents. useless. and she has lost her friend too LIKE ??? SO RIN……..lowkey think her and woo do hwan’s char r cute but so is lee joon jae with woo do hwan πŸ˜‰

            0
            0

            yeah they really left her in the her high and dry lmao. sang-mi is a SAINT!! one of the best characters in any drama IMO

            0
            0

            @astromantic like how r u gonna just leave yr child like that!!!!! she really is, i cant believe her strength she reminds me of eun soo from stranger. a lil too reckless but they don’t care they’ll die b4 they let someone beat them!!

            1
            0

            omg another eun-soo stan. i would die for her tbh

            1
            0

            i’m rewatching stranger now and just got to the end of ep 13 ;-;

            she is one of the coolest kdrama characters lol the first time i watched the show (i’ve seen it…a lot) i was like why is she so ANNOYING but then it all comes out and that scene with seo dong jae is like one of my top scenes in a drama. queen of absolutely being reckless for justice ! @astromantic

            1
            0

i was unfortunately reminded of 1% of anything’s existence from someone posting its name. no shade to them, i just hated it but i know a loooot of ppl loved it. but. the misogyny.

4
9

    like it was unbearable i tried watching it 3 times and truly it was disgusting lol

    1
    2

      I was pretty critical of it too and I still remember how vociferously I was opposed. 😅😅

      1
      1

        did u finish it / how far did u get?

        1
        1

          I finished it. But also I watched the new series not the original one. Even so, it was like a classic shoujo manga – complete with all tropes beginning with rich guy, poor girl to outright misogyny.

          I included it in my submission to DB for theme of the month without elaborating on it too much.

          http://www.dramabeans.com/2018/02/one-true-pairings-one-terrible-pairing/

          0
          1

            Just read this! Good analysis within ur framing!! Unfortunately i did not finish ANY of these dramas specif for this reason. Goblin is my most hated for riduculously imbalanced and age gap. 1% (i tried to watcj the recent) and woooooooo the VIOLENCE and possession. Then there’s good ol’ she was pretty. Im so glad it’s on there lmao so many ppl like it and ep 1 compared to the rest of the series is SO RIDICULOUS . He was HORRRRRIIIIIIIBBBBLLEEEEE to her. A friend of mine rly liked kim sang soon and i watched it. That and hana yori dango gotta be some of the most painful shit ive said through

            1
            0

      I disliked it too.

      1
      1

        did u finish it / how far did u get?

        0
        1

          Yes I finished it. I usually can’t drop dramas that most people love. It’s like I won’t be able to say conscionably that “no I didn’t like it as much as you did” if I don’t finish it.

          1
          1

i have no problem calling female chars unbearable bc in this house we want equity not equality and pointing out the disparities between reception in that context is fine. BUT..

0
1

    quitting a drama because of the female lead who probably isn’t that important (in this case confession) is so weird to me lol. a big part of why is, i’m willing to bet, that actress is like. awful. in argon it was like watching cardboard. cute tho. starting confession.

    0
    0

bESIDES the gov’t and police and idols and famous ppl being criminals etc that’s standard fare but the reflection of rape culture in kdramas rly need some expansion. also i am over “SMARTER” men.

0
1

    so sick and fucking tired of women being in a “lesser” role as their subordinate even though JOBS ARE HARD and these men having fucking EVERYTHING. i don’t like rich people either so that’s just annoying. i mean truly the power imbalance and this constant trope is so patriarchal and annoying and weird. like can we please move on.

    2
    0

“u did it 2 b pretty now ur pretty” …..why dnt u know how to respond to people holy crap

0
1

    a girl still insecure about her looks after her PS and her being upfront about it and people STILL TALKING ABT HER LOOKS. messy.

    0
    0

this girl has a crush on his mom too lmaoooooooo I LOVE IT

1
0

me w/ absolutely ZERO standards or expectations for romcoms (kdrams in gen): WOW SHE SAID SHE DIDN’T SAY HE COULD TOUCH HA !!!!!!!!!!!!

1
0

theyre…..cute

2
0

LOL MEN R NEVER PLEASED. if this show is abt women/lookism/body shame i swear to christ it better address how every second a person talks abt yr goddamn looks. OR ELSE.

1
8

    this happens in the west too. cis men will see pictures or us on the street. we are deemed fuckable or unfuckable. constant gripes and talks about our faces and bodies. but a girl in a kdrama cannot BREATHE without someone–man, woman, whatever other–talking about their face. first of all it’s suffocating but second of all SHUT UP lmao. i know it’s a difference in culture but truly, shut up.

    1
    0

    wait…WATCHU MEAN HER DAD DOESNT KNOW SHE GOT PS AND HER PARENTS R STILL TOGETHER LMAO GORLLLLLLLLLSBAHJSJ WHAT,?????????????( WHY WOULD U DO THAT TO YR DAD LMAO

    0
    4

      I DONT EVEN LIKE MY DAD

      0
      0

      oh damn that bitch is like crazy-crazy? lmao instead of me liking or like not liking the mean girl (and tbqh i LOVE good mean girl sitch ESP if they become friends lmao) …she looks psychotic

      0
      1

        also gurl everyone finds out yr faking cos u cant hide that peresonality

        0
        0

      does kang mirae know she’s bisexual?

      0
      1

        HOW COULD HER CRUSH BETRAY HER LIKE THAT!!! OMFG I GASPED when this bitch said “she didn’t get any work done” and everyone knows it’s obvious omg hyun soo ah ur nuts. but also kang mi rae has (had) a crush on u!!!!

        0
        0

      ufhaoijgpoaghi the girls here are so pretty but park yoo na…also that one loud girl that likes herself…she reminds me of someone i know irl and is hot

      0
      0

i feel so bad bc i got all yr recs and i am going to definitely watch them. i value people who have similar beliefs that i do….but….i started gangnam beauty lol LOOK..SORRY

1
4

    yo

    0
    2

      i just got c*****nsored for saying THE S WORD? (political ideology) r u kidding lmao

      0
      0

      wow so much for that. anyways we will see how i fair with it. i want there’s my staunch feminist [S WORD] mind v. my i can kinda lose my principles for tv to understand their message mind?!?!?!?

      0
      1

        im sry this makes no sense i’m tired and dyslexic. let’s see if it offends me depends on how i feel. the actress was in 5 siblings though which was cute and i loved her

        0
        0

i cope and deal and live with my mental health issues and i\’m pretty okay but the weirdest way in which it manifests is my anxiety when i start watching something..

1
1

    i love films but i get anxious about them and in the theater i have to wiki them. when i first start a drama i pause it ten trillion times to go to any wiki/soompi/mdl for information. i love thrillers and mystery and murder and horror but sometimes i have to fast forward then rewind because i short-circuit. it’s actually bizarre because my obvious problems with anxiety aren’t really obvious to anyone. but you put me in a theater or we start something you better believe i am checking OBSESSIVELY. it’s so fuckin weird lmao

    1
    0

idc abt the \”\”STIGMA\”\” of idol/model actors but also 99.999999% of them are not good. i do not care for iu nor kyungsoo acting. and that is, once again, OKAY.

0
1

    me thinking differently than popular thought doesn’t mean i am wrong about my choices (i think i am always right) nor does it mean i’m being mean. i do not like most idol/model actors because (and i think i’ve said this before) there is little TO NO evolving. it’s very real that i find someone tolerable. not to mention the fact that going from theater into tv and movies is a move many of actors make because they have no money. but theater and acting is their love. there are so many good movies and a handful of good dramas i can say that knock me off my feet with the acting. and to me that matters. also i am a “filmmaker” (LOL) and my favorite part about filmmaking is working with actors. but it does not matter what EYE think about someone YOU like. even if i’m being rude. but i’m not. and i don’t like most men so that’s doubly extra not gonna happen. and there are some actors i love who aren’t great but aren’t dynamic enough to get by. thank you

    0
    0

i literally cannot focus on anything. i have all the recs you guys gave me and thank you i just cannot get my mind to adjust rn. also im unemployed and sad lmao

3
8
1
2

    i LOVE this show. i love love LOVE this show. i did not like IOIL (and i love GHJ) so i wasn’t totally anticipating this but i could talk for ages about what this show did for me and to me. it is so difficult to watch and it is AGONIZING but it’s so goddamn wonderful. and i got introduced to some amazing veteran actors. almost everything about this was flawless (there is like ONE problem i had with this show well two if you consider it’s about cops but whatever lol.)

    the writing and the acting? how character driven it was. it’s not a procedural but you are invested in the cases that reflect everyday life? i don’t know i just remember crying every episode. and oh man even thinking about what this show meant to me kills me. and you know like the pain everyone went through and them truly living in the end? noh hee kyung did not pull any goddamn punches until the very last minute. i was constantly almost-triggered and i was weepy but it’s also some of the deepest joy i have felt for television characters (and for police!!!! loool) in a long long time. i want to rewatch it but it’s so difficult x___x

    3
    0

    i also love hearing myself talk lmao

    0
    0

just remember i had the misfortune of seeing more than 5 eps of witch\’s court and i hate ma yi deum so much i can\’t breathe lmao. nothing makes me more angry. except men.

1
2

    I never hate a drama character so much like how I hate Ma Yi-deum. She’s selfish brat. There’s no amount of tragic past can justified her attitude. The writer of this drama is an idiot.

    1
    1

      she’s an insult to women and she should have never been around victims EVER

      0
      0

also absolute schadenfreude at what is happening with these men in SK rn wrt burning sun. it is gonna be a while but abuse will NOT BE TOLERATED. kang kyung yoon is a champion.

1
1

    i actually have little-to-no hope about the outcomes. but the exposure is what matters. the models we have in the US/west are different in theory than other places but the execution is about the same. people get away with this. rich people, cops, etc.

    but the shame and the pain from these women still lives on. and they deserve a sense of justice. i do not actually believe in a system where we put people away for their crimes then expect a sort of rehabilitation with no social structure for support. unfortunately this is how we as human beings have chosen to deal with things–and it begets corruption. but what these people, these actresses, models, idols, etc deserve is to live a life free of abuse. the sex workers as well. where they can do their job and breathe and be SAFE. that is not something that is happening right now.

    it’s despicable that this is going to happen countless times and the reporter CANNOT TRUST THE POLICE. but it lets the public know more and more. and i know in the end some sort of justice and change will come. perhaps not the way i want in my lifetime anywhere but the more we learn the more we can wake up and change. these men can fucking CHOKE.

    0
    0