Rating:
Average user rating 3.0
187

Jang Geun-seok sings on Mary OST

It’s no surprise that Jang Geun-seok will be contributing to the OST of his new drama Mary Stayed Out All Night, since he’s sung for multiple roles in the past. Most notably, he sung several tracks for You’re Beautiful as the leader of its pop-idol band A.N.Jell.

What IS a surprise is the perplexing title of his first song, which was just released today (listen below): “‘부탁해, My Bus!” which translates roughly to… “Please, My Bus” or “I Leave My Bus In Your Care.”

The question then becomes: In what the hell kinda context does that make sense anyway?

Girlfriday: I know! He’s late for band rehearsal and needs the bus to come on time.
Javabeans: Or maybe he’s leaving his precious babies instruments on the bus and is begging it to take care of them.
Girlfriday: What kind of so-called genius musician leaves his instruments on the bus?
Javabeans: The kind who is just popping out for a quickie fake-marriage ceremony while his buddies set up the concert?
Girlfriday: What if it’s like Speed and he’s driving the bus with a bomb on it, and he’s sweet-talking the bus to please take care, my life is in your hands. Hey, it could happen.
Javabeans: Is Keanu on that bus? ‘Cause maybe then he’s saying please, Keanu, take care of my bus.
Girlfriday: Maybe he’s being detained, and he’s begging them to let him go, because his bus is here.
Javabeans: You mean like, “Please, don’t you see! It’s my bus!”
Girlfriday: But with an Oliver Twist accent: “Please, suh, I must catch me bus!”
Javabeans: Okay, you’re losing it. Maybe the lyrics will help!

 
The lyrics:

부탁해, My Bus!

Like crazy Just Run, Run, Run, Running, Go, Go 부탁해, My Bus! To the Stage.
My Heart is Beat, Beat, Beat, Beating. Boom, Boom.
심장까지 들려오는 Hurricane Sound
높이 Jump, Jump, Jump, 파란 하늘 위로
멀리 Quick, Quick, Quick 달려가는거야, Start! You and I

날이 선 머리끝, 흐린 Telepathy, 날 조이는 꿈, Im crazy now
달콤한 Jasmine 향, 또 반복되는 Stress, I want to be free
꿈의 Paradise! OH~ 그 곳으로 갈테야 My friend
Dont think Just run! OH~ 꿈꾸는 나의 바다로
Like crazy Just Run, Run, Run, Running, Go, Go 부탁해, My Bus! To the Stage.

My Heart is Beat, Beat, Beat, Beating. Boom, Boom.
심장까지 들려오는 Hurricane Sound
높이 Jump, Jump, Jump, 파란 하늘 위로
멀리 Quick, Quick, Quick 달려가는거야, Start! You and I
Never to fall down!
지독한 연기, 늘 멍한 Television, 날 깨우는 Noise, Im tired now.

쓰디쓴 혀끝과 또 꿈틀대는 Strain, I want to be free.
꿈의 Blue Sky! OH~ 그곳으로 갈테야 My friend
새처럼 Fly to the sky, 너의 날개를 타고
Like crazy Just Run, Run, Run, Running, Go, Go 부탁해 My Bus! To the Stage.

My Heart is Beat, Beat, Beat, Beating. Boom, Boom.
심장까지 들려오는 Hurricane Sound
높이 Jump, Jump, Jump, 파란 하늘 위로
멀리 Quick, Quick, Quick 달려가는거야, Just Run, Run, Run!
Never to fall down!
부탁해, My Bus!
Never to fall down!
부탁해, My Bus!

 

Javabeans: Uh… maybe not.
Girlfriday: I like our version better.

 
Via Break News

RELATED POSTS

Tags: , , , ,

187

Required fields are marked *

The nonsense lyrics could be deliberate, as they're for a fictional rock band. Maybe it's part of the story that JGS's character thinks he's writing awesome lyrics while everybody else thinks they're nonsensical.

0
0
reply

Required fields are marked *

#the wheels on the bus go round and round, round and round, round and round
the wheels on the bus go round and round all day long#
I think we may have a competition here for the best transport related nursery rhyme. Perhaps the JGS version is a postmodern take on and old song for the current kindergarten generation...

0
0
reply

Required fields are marked *

Hahahahaha omg so funny. I'm was giggling like crazy in front of my computer.
Maybe it's doing a sneaky reference to Jeremy's bus from YB.

0
0
reply

Required fields are marked *

hahahah like an Oliver Twist accent "please suh I must meh bus!"

0
0
reply

Required fields are marked *

Funny! you girls are brilliant!

0
0
reply

Required fields are marked *

I think he is trying to tell the bus to hurry...he needs to catch up...
Or: He's running after the girl who's on the bus....

Either way, I LOVE HIS VOICE. AND THE GUITAR. It goes well together. :D

0
0
reply

Required fields are marked *

Hahaha!!! This post just made my Monday!! I was trying to figure out the meaning of the lyrics last night and all I can sense is that he just wanted for the bus to start to take him to wherever kekeke... whether the bus will run, jump, fly and please, please don't fall down as long it will just start and go... so maybe this is where the artistic license comes in hehehe... anyway, as the lyrics of the song say, Dont think, just run so I am just gotta go and love the melody and JGS as always and pray that the drama will go ahead and explain this song hehehehe....

0
0
reply

Required fields are marked *

Obviously, the writers didn't want JGS to look too awesome as an actor/singer so they toss this track as a lifesaver floating device but it's just not gonna rescue him from drowning. Where are those production team from YAB who made him look too awesome as HTK.

All I hear is noise, blah blah blah noise.

0
0
reply

Required fields are marked *

I dont like this song!!

0
0
reply

Required fields are marked *

I love the melody.. the lyrics may not make sense, but yeah, rock stars have some sort of license to do that.. as long as the beat makes the audience feel energize and pump up and all.. I so love it to bits! JGS should seriously release an album now!

0
0
reply

Required fields are marked *

you made my day complete...i almost fell of my chair laughing...maybe as we watch the series we will be able to know what kind of bus it is...lol

btw the song seems to be more of pop-rock...i thought he is an indie singer or a diff genre of singer.....whatever=i just hope it'll be a good one

0
0
reply

Required fields are marked *

Ahhh I just love him... and I'm a sucker for catchy, nonsense songs.

0
0
reply

Required fields are marked *

Girlfriday: Maybe he’s being detained, and he’s begging them to let him go, because his bus is here.

Girlfriday: But with an Oliver Twist accent: “Please, suh, I must catch me bus!”

...ROFL

0
0
reply

Required fields are marked *

song, ok. lyrics, not so much.

maybe they're taking the tearliner approach to music. the melody is more important than the lyrics. the lyrics dont really matter.

0
0
reply

Required fields are marked *

it is plagiarism. It should be stopped.

0
0
reply

Required fields are marked *

My heart was beating boom boom when i heard your voice ,JGS. Foget about the bus, talk to me , I will do whatever you want me to do: go, run , jump......ANYTHING.

0
0
reply

Required fields are marked *

i like how JGS experimented with a different music genre but not a big fan of how his voice sounded in this song...it was too muffled and i barely recognized his voice in the beginning...hopefully other songs will have his voice more clear than in this one
overall it sounds nice if you don't pay attention to the lyrics, i guess because this drama has its own artistic freedom so the songs also deserve that freedom...me like it^^

0
0
reply

Required fields are marked *

Ths is so funny...I hope the drama is more fun that the comments here...LOL. I'd say the song definitely piqued lots of interest here...well any publicity is good publicity I guess...LOL.

0
0
reply

Required fields are marked *

omg..you guys..this is hilarious,,i can't stop laughing,,hahaa....but i like the song,,don't care about the lyrics...

0
0
reply

Required fields are marked *

You two are great! I was having a crappy day, but this made smile.
Thank you for providing the video and lyrics - definitely helped me follow along with some of the English. I actually like the music, the lyrics started to grow on me after the second play.

0
0
reply

Required fields are marked *

Oh I'm going crazy. My heart beats beat beat...
I love his voice and emotions in both singing and acting. Someone says his songs in YAB are better but I believe each of his song has its own charm. For me, I really like this new song with rock style. Seem he is like Hyde (really). I am still obsessed by "The cape of storm" by Hyde now and even more obsessed with Jang Geun Suk's beautiful and unique voice.

0
0
reply

Required fields are marked *

I am kinda glad I don't understand Korean because I liked that song! Or maybe I just like Jang Geun Sook.

0
0
reply

Required fields are marked *

lol, i just loling at all comments here. you all are so funny. XD

0
0
reply

Required fields are marked *

I read some comments before that said the SIMILARITY between JGS and Hyde from L'arc en ciel/laruku.

Because of i'm a big fan of laruku, i rush to hear that song and YES, i agree with all of you,,the voice of JGS and the song are really look alike hyde's voice and Laruku'song,,wondering, how can that be so similar (i've heard, JGS is also fan of hyde),,it's awesome,,i really like it,,bravo JGS!!!

0
0
reply

Required fields are marked *

Disregarding the words.... I like the beat to this song. With the right lyrics, either with a Korean or English remake, this might become an all time favorite for me.... next to my other (heh? How do I classify this? Alternative? Soft rock-ish? Rock? ) *fill in genre here* favorites. Oh whatever, I'll just like the beat/melody/rhythm for now.

0
0
reply

Required fields are marked *

HAHAHAHA you girls are simply hilarious! I'm now at work and I almost fell off my chair reading this... And bursting into laughter staring at my computer screen...

Someone please put up a NSFW sign on this post! ;)

0
0
reply

Required fields are marked *

hahaha! this song is totally on crack, but I gotta admit it has a nice tune to it. And does anyone else get the feeling that their gonna be a bit on the hipster side (the characters)?

lol. I think whoever was putting together this song was like " okay, this song is gonna be awesome. its gonna have Run,Run,Run and Bus and a whole lot of other crap. *3 days before deadline* holy shit! i forgot about the song. Oh fuck it, i'll just add whatever english word."

or maybe...JGS is cheating on the bus with MGY. hmmm...

0
0
reply

Required fields are marked *

I don't know if YAB just ruined it for me in pairing him with other girls but I just don't feel it for him and MGH.....both are amazing actors but they give me the vibe of brother and sister rather than lovers in a series.

Love your convo about the song. Can't say I am looking forward to this series but I will definitely check it out.

0
0
reply

Required fields are marked *

zomg! girlfriday and javabeans, i'm in trouble at work for laughing so loudly!! =D

the song is only ok IMO, but i still like the songs from You're Beautiful more. maybe the more i see/hear the song during the drama, it'll grow on me...

otherwise, i still like JGS, because its JGS ^^ even with the long hair...

0
0
reply

Required fields are marked *

If I'm not wrong, from one of the trailer, he actually lives in a bus/trailer like thing heh.

0
0
reply

Required fields are marked *

maybe it should be buzz not bus? it would make sense or maybe not :D strange lyrics :D

0
0
reply

Required fields are marked *

I guess, the "Bus" is JGS heart...but honestly I DON'T LIKE THE OST of this drama...YB''s OST is far more better compared to MSOAN.

And how come i have this feeling that this early on - MSOAN will bore me...hope am wrong...

0
0
reply

Required fields are marked *

i feel like lee hong ki(jeremy) should be the one who should be singing this(his magical bus in you're beautiful)XD

its catchy ...to me that is....but the lyrics just dont make sense for the drama....unless there will be a relation between JGS and a bus....

0
0
reply

Required fields are marked *

i think i understand but then..i just dont. hahahah! the lyric is a bit...too abstract?

0
0
reply

Required fields are marked *

since I don't understand korean at all,,
I enjoy this song a lot..

more than A.N.Jell's music.. :D

0
0
reply

Required fields are marked *

i'm gonna completely ignore the lyrics and just listen to the music ;)

but ahahah i wish the song made as much sense as gf and jb's convo LOL

0
0
reply

Required fields are marked *

What in the world is a song like that? It reminds me Japan's GLAY, in a mellower way. Nevertheless, I like his voice though! :)

0
1
reply

Required fields are marked *

i've never heard Glay's songs before,,but indeed, it reminds me of Japanese rock (i've only heard L'arc en ciel and like almost all of their songs :)),,
i don't care about the lyric,,the song it self is so great,,bravo JGS!! ^^

0
reply

Required fields are marked *

Oh my WORD. It's a good thing I wasn't drinking anything when reading this post, or there would've been water all over my laptop screen!!

Not to mention the 18+ / 21+ thread above! (I see the Moony + Yummy shipping has completely turned everyone into a bromancer. Myself included.)

Speaking of which, where you said the Korean lyrics say,

“Fly like a bird, fly to the sky, so I can ride your wings”

“Jump high, jump, jump, toward the blue sky”

“The blue sky of my dreams! OH~ I’ll go to that place, my friend”

(I would have no idea because I can't really read Korean)...is no one else reminded of the Magic Schoolbus? (...D'you even recall the Magic Schoolbus??) That bus could fly. Swim even. So he wouldn't have to follow the smash up hit with, "And Please, My Submarine". He could just say, "Now Swim! My Bus. To The Depths Of The Deep Blue Sea."

It vaguely reminds me of some Japanese song, actually. Especially that line about going some place.

I'm looking forward to some KJW and JGS actionnnnnnnn...but I don't want SKKS to end!! Dilemma.

0
0
reply

Required fields are marked *

If you ignore the lyrics, then it's a great song! :p

0
0
reply

Required fields are marked *

Sounds very non-mainstream...and the lyric..while they make a bit of sense when read line by line, as a whole I don't get it. Maybe with the drama plot being revealed later the song will fit better?

0
0
reply

Required fields are marked *

maybe he will use "bus" as a moniker for the girl who will give him the ride of his life or take him to adventures he's never had.
(I think I'm still suffering from too much lit reading from my Comparative Literature class in college. and that was ten years ago.)

or maybe it's the tour bus and it's so broken the artist is late for his show. but then again, indie artists can't afford tour buses. but then again, it depends on who the indie artist is. but then again, maybe I'm over-analyzing.

it's a long haiku. done.

0
0
reply

Required fields are marked *

lol...the lyrics don't make any sense...but who cares...JGS looks so adorable... still, the lyrics don't make any sense *shakes head*...hehehe...

0
0
reply

Required fields are marked *

the heavy intro sounds like something you get at the opening of a rock concert

btw, watching the trailers, it occurs to me that if this drama is a follow-up to MGY's Little Bride's movie (K!R!W!) it would be just right cos she's so cute there and here she's all girlie..

0
0
reply

Required fields are marked *

Rock-Pop history embraces the "Bus in songs" theme, doesn't it?
Remember -
-> Magic Bus /The Who
Come on, Get Happy / Partridge Family (Showing my age)
<-Nothing But Time / Jackson Browne (That is really a reach, AND showing my age...)

Someone already mentioned Yellow Submarine...

I am interested that it is half English. Are they self-parodying, as they did in You're Beautiful with Pres An?

0
1
reply

Required fields are marked *

Somehow Magical Mystery Tour / Beatles fell off my list!

0
reply

Required fields are marked *

LOLROF.... someone please help me get off the floor!!!! hahahahahahahaha

This post is just toooooo funny. And what the heck is that song all about????? It sounds like someone's reality was distorted when writing this song. It makes absolutely no sense whatsoever.... OMG - way toooo funny!!

Thanks for the laughter!!!

0
0
reply

Required fields are marked *

I think I'd like this song better if it wasn't so... Randomly draggy in the main part. Cuz I dunno. It just sounds like a happy cacophonous mash-up with the smash-smash beats of the drums and guitars in the bg. Oh and I keep feeling let down cuz the repeated words are leading sounds building towards a climax but THE CLIMAX NEVER COMES o.O

...Where's the climax man TT-TT

(And this is why he's begging the bus to... Oh wait. Nevermind.)

(p.s. I think it's in Oliver Twist's accent too. No doubt about it.)

0
0
reply

Required fields are marked *

Actually, the song itself doesnt sound too bad, especially for ppl like me who don't understand korean :p

0
0
reply

Required fields are marked *

i think jgs character had bus as home.i've ever see in mary's clip ^^

0
0
reply

Required fields are marked *

I Lake it
love you sukki =)

0
0
reply

Required fields are marked *

Sounds great! I love JGS's voice! He sounds like a J-rocker!

0
0
reply

Required fields are marked *

Currently Airing

Prime-Time Shows This Week
Monday-Tuesday (July 6-7) Wednesday-Thursday (July 8-9) Weekend (July 10-12)